fbpx
להלי פרילינג, מתוך תערוכת יחידה במוזיאון פתח תקווה
להלי פרילינג, מתוך תערוכת יחידה במוזיאון פתח תקווה

דומה ושונה. המלצות הסופ"ש 20-22.6

כמו טביעות אצבע, גם השפה האמנותית של שני אמנים היא אף פעם לא בדיוק זהה. גם אם שני האמנים עוסקים באותם נושאים ומביטים דרך משקפיים דומים על העולם, התוצאה תמיד תהיה שונה ולו במעט. תערוכות השבוע בוחנות את נקודות ההשקה האלה וחושפות אותם כמקומות בהם קסם מיוחד מתרחש.
במוזיאון פתח תקווה מחזור תערוכות חדש ומסקרן; גלריה נולובז חונכת חלל חדש בקריית המלאכה עם תערוכה זוגית שמסתבכת בסבך; במוזיאון בית ראובן אמן ותיק ומוערך משתף פעולה עם אביו כדי לחשוף הקשרים סמויים. ובפינת הבונוס – גלריה בארי מארחת פריוויו של אמני ואמניות החממה של צבע טרי.

שיהיה סופ"ש קריר ושקט,
ושיחזרו אלינו כולן וכולם בשלום.
שני ורנר וצוות Talking Art

צדוק בן דוד, מתוך תערוכה זוגית עם משה בן דוד במוזיאון בית ראובן, תל אביב

צדוק בן דוד, מתוך תערוכה זוגית עם משה בן דוד במוזיאון בית ראובן, תל אביב

מחזור תערוכות חדש במוזיאון פתח תקווה
לכבוד הקיץ שהגיע ייפתח במוזיאון פתח תקווה מחזור תערוכות חדש של כמה אמנים ואמניות מעולים ששוברים את תפיסת הקיץ המנומנם בדרך כלל. את עינינו תפסו במיוחד שתי תערוכות.
תערוכת יחיד של האמן הותיק והמשובח צבי טולקובסקי, היא תמיד סיבה למסיבה, בודאי תערוכת יחיד מקיפה במוזיאון. יצירתו של טולקובסקי מתפתחת כבר יותר מחמישים שנה, אבל נראית רעננה ורלבנטית כמו של אמן צעיר ובועט. בכל זאת שלא כמו רוב האמנים הצעירים, טולקובסקי מגיע עם מעמקים של ידע, הקשרים ויכולות טכניות שכבר אינן שגורות כל כך, כמו יצירת נייר בעבודת יד וטיפול מסורתי במצע הציורי – הנושאים לעומת זאת שובבים וחצופים ומתכתבים עם תרבות פופולרית, קומיקס והיסטוריה של האמנות והכל מתובל בהומור מקברי וחסר מעצורים. אוצרת: אירנה גורדון.
מבחינה דורית, להלי פרילינג היתה יכולה להיות נכדה של צבי טולקובסקי, אך נראה שהם חולקים עניין דומה בנקודות ההשקה שבין התרבות הפופולרית הנוצצת לבין מחוזות אפלוליים יותר של מוות ואימה. גם פרילינג עושה שימוש וירטואוזי בחומרים בלתי שגרתיים ויוצרת פסלים היפר ריאליסטיים של ספק גופות, ספק נערים ישנים שכבר הפכו למזוהים עמה. בתערוכה הנוכחית היא מזמינה אותנו לסוג של "מסיבת אבל" שנותנת למוות עטיפה נוצצת ופתיינית. אוצר: דוד פרנקל

באותו יום יפתחו במוזיאון גם תערוכות יחיד של דורון וולף, מור אפגין ומיכל שכנאי ותערוכת צילום קבוצתית המגיבה לאירועי שבעה באוקטובר שאוצרות אירנה גורדון, דנה אריאלי
אירוע פתיחה: יום שישי, 21.6, 11:00, מוזיאון פתח תקווה, רחוב ארלוזורוב 30, פתח תקווה
פרטים נוספים באתר המוזיאון

'שא רגלך מדוושת הגז: הפרפר חוצה את הכביש', תערוכה זוגית של נעמי מנדל והילה שפיצר. אוצרת: ורד נחמני
כבר מזמן לא היה לנו מתחרה כל כך חזק במשחק החביב עלינו – "שם התערוכה הכי מדליק של השנה" אבל עם שם כמו 'שא רגלך מדוושת הגז: הפרפר חוצה את הכביש', תערוכתן של נעמי מנדל והילה שפיצר מתברגת הישר לטופ. בעקבות פגישה מקרית, גילו שתי האמניות המעולות האלו כי שתיהן מביטות כבר תקופה ארוכה בסבך צמחיה ומציירות אותו, כל אחת בסגנונה המיוחד. השפות הציוריות של שפיצר ומנדל דומות ושונות. שפיצר עושה שימוש מתוחכם בצבעי פסטל כדי להגיע לרב שכבתיות שנותנת אשליה של עומק לצד צבע עז וזרחני ואילו ציורי הגואש של מנדל יוצרים אווירה כמעט קלסטרופובית ומזמינים אותנו להסתבך איתה בסבך. אפשר כמובן גם לראות את העיסוק של השתיים בסבך כמטאפורה על מצבנו הנוכחי בה נראה שאנחנו רק מסתבכים והולכים. וכך, תערוכה העוסקת בצמחיה בעלת שם הלקוח משיר של משוררת פינית מקבלת משמעויות פוליטיות אקטואליות. התערוכה משיקה את החלל החדש של גלריה נולובז בקריית המלאכה, במה שנראה כמו הגל הסופי של התרכזות כל הגלריות בעיר במתחם האהוב. בהצלחה!
אירוע פתיחה: יום חמישי 20.6, 20:00, גלריה נולובז, שביל המרץ 3 קומה 3, תל אביב
אירוע פייסבוק

'זיכרון גנטי', תערוכה זוגית של משה בן דוד וצדוק בן דוד. אוצרת: יעל גילעת
צדוק בן דוד הוא אמן ותיק ומוערך עם שפה אמנותית ייחודית ומובחנת – הוא יוצר מערכים גדולי מימדים ומרשימים של דימויים העשויים מחיתוכי מתכת מדויקים וריאליסטיים. כאשר מסתכלים מקרוב על האובייקטים העדינים העשויים מתכת עולה לראש המילה צורפות כי הם ממש נדמים לתכשיטים. בתערוכה חדשה במוזיאון בית ראובן נחשף כי למעשה מדובר פה במקרה של "התפוח לא נופל רחוק מהעץ" התערוכה מאחדת בין עבודותיהם של צדוק בן דוד ואביו משה – צורף העובד בשיטות ידניות ומסורתיות. החיבור הזה בין הבן שנמצא בחזית של האמנות העכשווית ומשתמש בשיטות טכנולוגיות מתקדמות כמו חיתוך לייזר ומיצבי וידאו עם התכשיטים המסורתיים שיצר אביו, נותן פרספקטיבה חדשה על היצירה של שניהם ואומר משהו יפה על הדרכים העדינות ופעמים רבות סמויות מן העין שהמקום ממנו הגענו משפיע על הדרך בה אנחנו רואים את העולם ויוצרים בתוכו. מרגש.
התערוכה תוצג החל מיום רביעי, 19.6, מוזיאון בית ראובן, רחוב ביאליק ,14 תל אביב
פרטים נוספים באתר המוזיאון

פינת הבונוס – פריוויו צבע טרי בגלריה בארי
יריד צבע טרי חוזר ולפי מיטב המסורת נערכת חשיפה מיוחדת לאמני ואמניות "החממה" בראשית דרכם. מחמם את הלב שהשנה תתארח תערוכת הפריוויו בחלל החדש והיפה של גלריה בארי בתל אביב. היריד הותיק מפנה כאן זרקור כפול – על אמנים ואמניות מבטיחים וגם על המפעל היפה והמרגש שהוא גלריה בארי המתחדשת. העבודות גם יוצעו למכירה במחיר אחיד ומיוחד כך שגם תוכלו להתחדש ביצירה מקורית ולתמוך באמנות. זריקת אופטימיות נחוצה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 20.6, 19:30, גלריה בארי, בית רומנו, דרך יפו 9, קומה 1, תל אביב
שימו לב – התערוכה פתוחה לסוף שבוע אחד בלבד – שעות הפתיחה: חמישי 19:30-23:00, שישי ושבת 10:00-18:00

הילה שפיצר, מתוך תערוכה זוגית עם נעמי מנדל בגלריה נולובז, תל אביב

הילה שפיצר, מתוך תערוכה זוגית עם נעמי מנדל בגלריה נולובז, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן