fbpx
איילה לנדאו מתוך תערוכת יחידה בגלריה ברבור, ירושלים

שלווה מופרעת. המלצות הסופ"ש 17-19.10

נדמה שאחד הדברים המטלטלים ביותר מאז השבעה באוקטובר הוא ההבנה כמה מהר ובצורה פתאומית יכולות שלווה ושגרה להתרסק ולהתהפך לחלוטין. הידיעה שמתחת לפני השטח הרגועים יכולים להיות זרמי עומק מאיימים שעלולים להתפרץ בכל רגע היא עוכרת שלווה. תערוכות השבוע כולן עדינות כל כך, יש בהן יופי אינטימי של טבע, משפחה, אהבה; ויש בהן את הקור והכאב של הטכנולוגיה, הניכור ובעיקר סימני השאלה הגדולים שעולים בנו בשנה האחרונה.

בגלריה אלפרד צמד אומניות צעירות מחפשות תשובות במפגש בין הטכנולוגי והארכאי; בגלריה בארי מתבוננת גבריאלה קליין בבני משפחתה ברגעים הפגיעים ביותר שלהם; בגלריה ברבור מזמינה אותנו איילה לנדאו אל היער הקסום וצופן הסוד שלה. ובפינת הבונוס – פסטיבל אמנות במוזיאון ריק.

שיהיה חג סוכות שמח עד כמה שניתן,
ושיחזרו אלינו כולן וכולם בשלום.
שני ורנר וצוות Talking Art

הדר מיץ, מתוך תערוכה זוגית עם יעל קורנשטיין בגלריה אלפרד, תל אביב

'עַל־בְּלִי־מָה', תערוכה זוגית של הדר מיץ ויעל קורנשטיין. אוצרת: ליאור שור
שבר והצמיחה מתוכו נמצאים כנראה במחשבות של כולנו בשנה הזו ולא במפתיע גם באים לידי ביטוי באמנות שנוצרת ומוצגת לאחרונה. במקרה של התערוכה הזו אנחנו מלאי סקרנות מתיאור העבודות שמציגות הדר מיץ ויעל קורנשטיין בתערוכתן המשותפת בגלריה אלפרד. רישומי עיפרון עמלניים שמבוססים על דימויים מקלפי טארוט שנוצרו בשיתוף עם בינה מלאכותית; ופרפרי פורצלן ממונעים שהשקת הכנפיים שלהם מאיימת לשבור אותם. בנסיון להתמודד עם המשבר של השנה האחרונה, שתי האמניות פונות לטבע ולמיתולוגיה ומשלבות אותם עם טכנולוגיה בכדי לנסות למצוא דרכים להתרומם ולתקן. השילוב שנעשה בתערוכה הזו בין טכנולוגיה חדשנית לבין מקורות ראשוניים ועתיקים הופך אותה לכזו שלא כדאי להחמיץ.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 17.10, 20:00, גלריה אלפרד, שביל המרץ 6, תל אביב
אירוע פייסבוק 

'מצד שני', תערוכת יחידה של גבריאלה קליין. אוצרת: ד"ר זיוה ילין
כבר שנים שגבריאלה קליין מלווה את משפחתה בציור. היא מציירת את בני המשפחה ברגעים של שינה, בהייה בטלפון או קריאה – רגעים של שלווה והתכנסות, רגעים שבהם האדם פחות מודע לנראות שלו ולסביבתו, מוריד את מגננותיו ומרגיש הכי בטוח. במילים אחרות – מרגיש בבית. מתוך הרגעים האינטימיים מחלצת קליין פרגמנטים של גוף כמו יד מונחת על ספה, גב מכווץ בשינה או פנים מוארות בתאורת סמארטפון. קליין משחקת כאן תפקיד כפול – מצד אחד היא אם המשפחה, קרובה וקשורה אל מושאי הציור שלה בעבותות של רגש ואחריות. מהצד השני היא הציירת שמתבוננת בהם ברגעים הפגיעים ביותר שלהם ומפרקת אותם בכלים ציוריים של קו וכתם. התוצאה היא שילוב מרתק של קרבה גדולה וריחוק קריר שיוצרים ציור ששואב אותנו פנימה.
אירוע פתיחה: יום שישי, 18.10, 11:00, גלריה בארי, דרך יפו 9, קומה 1, תל אביב
פרטים נוספים באתר הגלריה

'איילה שותה מים', תערוכת יחידה של איילה לנדאו. אוצר: לארס סרגל
התערוכות של איילה לנדאו מרגישות תמיד כמו שיטוט ביער או ביקור באיזו ארץ פלאים קסומה. יצורים מיתולוגיים לצד נערות דמויות פיות, סמלים ארכיטיפיים לצד נופי טבע. והכל בשפה ציורית עדינה, מעט מתיילדת אך מתוחכמת. האמנות של לנדאו מצליחה לייצר איזשהו שקט ורוגע שמתחת לפני השטח שלו סוער הרגש והגוף. תערוכתה החדשה בגלריה ברבור ממשיכה את העיסוק של לנדאו בנשיות מורכבת, בכמיהה לבית ולריפוי עמוק ובחיפוש מתמיד אחר היופי. גם כאן מופיעות דמויות קבועות וסמליות – איילה, נחש, נערה – שמייצגות כל אחת אספקט רוחני ונפשי אחר, אך התפקידים שלהן מתערבבים זה ובזה וכולן בסופו של דבר מייצגות אלמנטים שונים של האמנית עצמה.
התערוכה מוצגת עד 13.12 בגלריה ברבור, הרברט סמואל 2, ירושלים
פרטים נוספים באתר הגלריה

'פעימות', פסטיבל אמנות במוזיאון הרצליה
הזמן שבין תערוכות הוא בדרך כלל זמן מת בגלריות ומוזיאונים. זמן לארגון מחדש, נקיונות, צביעת קירות והקמה של תערוכות. במוזיאון הרצליה החליטו לנצל את המעבר בין מערכי התערוכות שהשתלב עם חול המועד ולקיים פסטיבל של מופעים חיים עם עשרות אירועי מוזיקה, מחול, תיאטרון, סדנאות יצירה, פרפורמנס, וידאו ארט, הרצאות, ועוד ועוד והכל בחללים הריקים של המוזיאון. בנוסף לכבוד החופש יתקיימו גם אירועים, מופעים וסדנאות יעודיים למשפחות. היריעה שלנו קצרה מלהכיל את כל ההתרחשויות, אבל אתם מוזמנים להכנס לאתר המוזיאון, לבחור את מה שמעניין אתכם ולחוות את המוזיאון בצורה ייחודית ונדירה.
הפסטיבל יתקיים בתאריכים 17-22.1, במוזיאון הרצליה, הבנים 4, הרצליה
פרטים נוספים ותוכניית הפסטיבל באתר המוזיאון

גבריאלה קליין, מתוך תערוכת יחידה בגלריה בארי, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן