fbpx
ג'וי ברנרד, מתוך תערוכת יחידה בגלריה אלפרד, תל אביב
ג'וי ברנרד, מתוך תערוכת יחידה בגלריה אלפרד, תל אביב

למרות הכל, מדברים אמנות. המלצות הסופ"ש 5-7.9

אחרי פגרה של חודש, אנחנו חוזרים לעבודה סדירה יותר ולהמלצות הסופ"ש המסורתיות שלנו. אנחנו שמחים לחזור, אבל אם להודות על האמת, החזרה הזו מהולה בחשש. אנחנו, שהדיבור על אמנות הוא ממש השם שלנו, מוצאים את עצמנו יותר ויותר ללא מילים. בשיחות פנימיות של הצוות אנחנו מנסים להבין איך מדברים אמנות ומפרסמים אמנות בימים של בשורות איוב או כוננות ספיגה ואין לנו תשובה חד משמעית.
מה שממשיך להיות ברור לנו הוא שדווקא עכשיו למוזות אסור לשתוק, אנחנו חייבים את האמנות כדי להכניס הגיון, משמעות ויופי לתוך החיים. ואכן, אמנות מעולה ממשיכה להיווצר כאן ולהיות מוצגת וגם אנחנו נעשה את התפקיד הקטן שלנו בהפצה והנגשה שלה לקהל.

ממשיכים לדבר אמנות, ביחד.

בגלריה אלפרד פוגשת אותנו ג'וי ברנרד במקום שמעבר לשפה; בגלריה שלוש נפתחות שתי תערוכות יחיד של ציור פראי; בגלריה זוזו תערוכה העומדת על הקשר הטעון בין אבות ובנות. ובפינת הבונוס, ענת וסרמן עושה שימוש בעברה כתצפיתנית בכדי ליצור צילום שמכיל בתוכו את הציפייה לאסון.
שיהיה סופ"ש שקט של בשורות טובות,
ושיחזרו אלינו כולן וכולם בשלום.
שני ורנר וצוות Talking Art

חן כהן, מתוך תערוכה קבוצתית בגלריה זוזו, עמק חפר

חן כהן, מתוך תערוכה קבוצתית בגלריה זוזו, עמק חפר

'מכאן אנחנו ממשיכים בנפרד', תערוכת יחידה של ג'וי ברנרד. אוצרת: הדסה כהן
איזה שם מצמרר בחרה ג'וי ברנרד לתערוכת היחידה הראשונה שלה – 'מכאן אנחנו ממשיכים בנפרד' גם לפני השבעה באוקטובר השם הזה היה בעל משמעויות רבות וטעונות ועכשיו על אחת כמה וכמה.
בעולם האמנות המקומי, ברנרד מוכרת בעיקר בזכות הכתיבה שלה בשלל פלטפורמות, כמו הארץ, ערב רב ועוד. לצד הכתיבה עוסקת ברנרד כבר שנים גם במדיומים של מחול ופרפורמנס וכעת היא מציגה תערוכת יחיד ראשונה ובמרכזה עבודת וידאו-מחול. יש משהו סימלי מאוד ומתאים מאוד לתקופה הקשה הזו בשביל אמנית שעוסקת במילים, לפתוח תערוכת יחיד ראשונה שעוסקת במגבלות השפה. נדמה כי מול הזוועה של החודשים האחרונים, לכולנו נגמרו המילים בעלות המשמעות ואנחנו ניצבים אל מול המציאות שותקים ונבוכים. בעבודתה מבקשת ג'וי ברנרד אולי להראות לנו שיש כוח גם מעבר למילים, ולחשוף את כוחו של הגוף להתמודד עם אובדן ואבל.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 5.9, 20:00, גלריה אלפרד, רחוב שביל המרץ 6, תל אביב אירוע פייסבוק

פתיחת שתי תערוכת יחיד בגלריה שלוש

שילוב מעולה של שתי תערוכות ציור נפתחות בסוף השבוע הקרוב בגלריה שלוש. אסף רהט ותמה גורן הם אמן ואמנית שעושים שימוש לא שגרתי ובלתי מתחנף בציור והם יוצאי דופן למדי בעולם האמנות המקומי. לא תמצאו כאן ציור "יפה" ו"נכון" במובן הקלאסי  וגם לא פני שטח מלוקקים ונוצצים. רהט וגורן שייכים שניהם לז'אנר "הציור הרע" (Bad Painting) והם עושים שימוש בסגנון מתיילד ופרוע בכדי לטעון את הציור שלהם באנרגיה משוחררת, פראית וכנה.
בתערוכה 'פרש בודד' (אוצרת: נירה יצחקי) שוזר אסף רהט את דמותו של פרש בודד מיסתורי בתוך סדרה של ציורים ורישומים חזקים ודחוסים. הפרש הזה מעלה שורה של רפרנסים מההיסטוריה של האמנות והתרבות – החל מדון קיחוטה של סרוונטס ועד קלינט איסטווד במערבונים הקלאסיים. כמו תמיד אצל רהט, הדמויות בציוריו מגיעות מסיפורים, מיתוסים ואגדות ידועות (זכורה סדרת עבודות המבוססת על 'איה פלוטו') אך רהט מציג את הגרסה המסוייטת של הדמויות הקלאסיות הללו וחושף איזו אמת אחרת שחבויה בהן. תמה גורן, מציגה בתערוכתה 'דויד מצייר ילדים' (אוצר: יאיר ברק) מעין קרקס פראי, או קומיקס מוטרף שבאמצעות ציורים כמו ילדיים בונה עולם שהוא מחווה משוחררת, מצחיקה ומזוויעה לנעוריה של גורן ולנעורים באשר הם.

אירוע פתיחה: יום שישי, 6.9, 12:00, גלריה שלוש, רח' הצורפים 15 תל אביב אירוע פייסבוק

'אָבִינוּ', תערוכה קבוצתית. אוצרות: רותי חינסקי אמיתי ז"ל ורותם ריטוב

רוב הפסיכולוגים שאנו מכירים יצאו מתוך נקודת הנחה שמערכות יחסים משפחתיות הן תמיד חשובות ומורכבות. עם זאת, מערכות היחסים של אבות עם בנות הן פעמים רבות טעונות במיוחד. תערוכה חדשה בגלריה זוזו בוחנת את מערכת היחסים המיוחדת הזו דרך עבודותיהן של כמה אמניות מוצלחות במיוחד. כל אחת מהאמניות האלה בדרכה המיוחדת, מתייחסת לאביה ולמערכת היחסים שלה איתו. חלק מהעבודות ישירות יותר ומציגות את האב עצמו, וחלקן כלליות ועקיפות יותר בצורה שבה נוכחותו של האב משתקפת בהן. אבל כל העבודות עדינות ואינטימיות ומציגות בצורה חשופה ונוגעת ללב את היחסים שבין בת-אמנית ואביה.

בהשתתפות: אודליה אלחנני, אורית אקטע, אורית ברתיני שביט, נורית גור לביא, שירז גרינבאום, לי חן, טגיסט יוסף רון, נורית ירדן, חן כהן, ענת מיכאליס לוי, בל שפיר

אירוע פתיחה: יום שישי, 6.9, 10:00, גלריה זוזו, רחוב גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר
פרטים נוספים באתר התערוכה

פינת הבונוס –

'רואה-יורה', תערוכת יחידה של ענת וסרמן. אוצרת: קרן זלץ

נראה שגם המלחמה אינה משנה את מהלך העל של עולם האמנות בשנים האחרונות – התכנסות אל תוך קריית המלאכה. אל תוך השפע האדיר של גלריות בקריה, נוספו בחודשים בחודשים האחרונים עוד כמה גלריות שעברו מאיזורים אחרים בעיר אל תוך המתחם או ממש לידו. האחרונה שבהן היא גלריה 'לחם ושושנים' המיוחדת שפועלת מטעם ארגון העובדים 'מען'. התערוכה החונכת את החלל החדש עונה לשם המצמרר בימינו 'רואה-יורה' ובה הצלמת ענת וסרמן – שהיתה תצפיתנית במהלך שירותה הצבאי – מכילה הגיון התבוננות של תצפיתנית אל תוך צילום אמנותי. ברוכים הבאים לקריה.

אירוע פתיחה: יום חמישי, 5.9, 19:00, גלריה לחם ושושנים, שביל המרץ 3, קומה 1, תל אביב
אירוע פייסבוק

אסף רהט, מתוך תערוכת יחיד בגלריה שלוש, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן