fbpx
אורן פישר, מתוך התערוכה "מקלות ואבנים", גלריה חזי כהן, תל אביב

יקירי המערכת. המלצות הסופ"ש 18-20.7

אתם וודאי יכולים לדמיין לעצמכם שלאורך השנים של העשייה שלנו, יצרנו לעצמנו לא מעט חברים בדרך. אמניות ואמנים שנקשר עמם קשר מיוחד, גלריות שאנחנו נהנים לשתף איתן פעולה, אוצרות ואוצרים שהובילו סיורים שלנו או שעשינו פרויקטים מיוחדים יחד, מדריכים שעבדו איתנו והמשיכו הלאה והרשימה עוד ארוכה. רצה הגורל ובסופ"ש הקרב מתקיים מקבץ של אירועים ותערוכות בחסותם של כמה מאותם חברים טובים שלנו, והכי כיף לפרגן להם. עוד נאמר, שמסתמן שהקיץ הזה הולך להיות שונה, בדרך כלל אוגוסט הוא חודש די משעמם בסצנת האמנות אבל השנה הפעם לא דועכת, עוד ועוד תערוכות טובות נפתחות. קצת נחמה, אין מה להגיד.

בגלריה חזי כהן תערוכה של אורן פישר ממיס הלבבות;  במוזיאון העיצוב בחולון יובל סער אוצר תערוכת ענק אינטראקטיבית בנושא – צבע; נועה מירו, מדריכת סיורי ירושלים שלנו אוצרת תערוכת ביכורים במרכז אדמונד דה רוטשילד בתל אביב; ובפינת הבונוס הצייר בעז נוי משיק ספר אמן.

שיהיה סופ"ש של נחמה ואמנות טובה,

ושכולם וכולן יחזרו אלינו במהרה,

שני ורנר וצוות Talking Art

לילא עבד אלרזאק, מתוך התערוכה "בלי צחוק", מרכז רוטשילד

"צבע", תערוכה קבוצתית. אוצרים: יובל סער וליאורה רוזין

הקיץ הזה מסתמן כעונת הבלוקבאסטרים של המוזיאונים הישראלים. כבר כתבנו על תערוכת האימפרסיוניסטים במוזיאון תל אביב ועל תערוכת המשחקיות של שרי גולן במוזיאון רמת גן, והנה שובר קופות חדש במוזיאון העיצוב בחולון. אין לנו מספיק מלים לתאר את ההערכה ליובל סער ידידנו הטוב ולדרך שהוא עשה בעשור האחרון. סער היטיב לזהות את שבירת הגבולות בין האומנות והאמנות, ולסלול את דרכם של האיור והעיצוב הישראלי אל תוך המיינסטרים של עולם האמנות והתרבות הישראלית בכלל. התערוכה "צבע" נאצרה על ידי סער וליאורה רוזין והיא מושתת על טהרת העיצוב הישראלי. יציגו בה גישות שונות לצבע – כחומר גלם, ככלי עיצובי, כחוויה חושית ועוד. קשה לפספס עם נושא כזה לתערוכה ואין לנו ספק שמדובר כאן על משהו מרהיב.

במסגרת התערוכה יהיו גם הפעלות למשפחות ומעבדת איור.

החל מחמישי 18.7, מוזיאון העיצוב חולון, מדיטק, גולדה מאיר 6 חולון

מידע נוסף באתר

 "מקלות ואבנים", תערוכת יחיד לאורן פישר. אוצר ד"ר אלעד ירון

אורן פישר הוא אמן חשוף, מאז ומתמיד החיים האישיים שלו הם נחלת הכלל והם מצטלבים ומשתלבים בתוך העשייה האמנותית. מי שעקב אחר הקריירה שלו (כמו שאנחנו עשינו) יכל היה לראות את הדרך הולכת ונסללת. החל מהעבודה החתרנית והישירה על קירות דרום תל אביב, דרך תחילת המעבר לעולם האמנות הממוסד, כשבתקופה זו הפעיל פישר מבט ארס-פואטי של האמן על תהליך האמנות שלו עצמו. לאחר מכן לקח אותנו פישר אל מחוזות הזוגיות, אל עולמם של חבריו וכל הזמן גם עם עין פקוחה וביקורתית על החיים בארץ והשלטון העכשווי. לפני כשנתיים התיק פישר את חייו אל הערבה והשינוי הזה נוכח כמובן גם בעבודות. התערוכה החדשה נקראת "מקלות ואבנים" השם הזה כל כך מדוייק לעשייה שלו, ובמיוחד בתקופה האחרונה כשהקרבה לטבע ולאדמה עושה את שלה. צפויה לנו תערוכה שיש בה ניחוח קמאי, מעורב עם הציניות והרגישות של פישר, והאוצרות החכמה של אלעד ירון.

פתיחה חמישי 18.7 בשעה 19:00. גלריה חזי כהן רחוב לילינבלום 33, תל אביב

"בלי צחוק", תערוכה קבוצתית. אוצרות: ליאן וולף ונעה מירו

אחרי משברים גדולים, אחרי עצב גדול עולה פעמים רבות השאלה – מתי נוכל לצחוק שוב? רבים וטובים התייחסו לרגע הזה, כשהאדם מרשה לעצמו לשחרר, גם בתוך רגעי האפלה. באמת, הומור הוא כלי שאנחנו הישראלים מצטיינים בשימוש בו, אולי זה בגלל שידענו כל כך הרבה סבל. התערוכה החדשה במרכז אדמונד דה רוטשילד עוסקת באופן שבו אמנים צעירים משתמשים בהומור, גרוטסקה וציניות כדי לבחון שאלות אישיות מאוד של זהות, ושאלות רחבות יותר כמו המציאות האבסורדית שאנו חיים בה. מרכז רוטשילד שם לעצמו למטרה לקדם אוצרים ואמנים בתחילת דרכם, והפעם אנחנו גאים לשים את שמה של המדריכה שלנו נועה מירו כאוצרת (יחד עם ליאן וולף).

פתיחה: שלישי 16.7 בשעה 20:00. מרכז אדמונד דה רוטשילד, שד' רוטשילד 104, תל אביב

פינת הבונוס

השקת ספר האמן של בעז נוי, משכן לאמנות עין חרוד

הנה לנו עוד אמן שעקבנו אחריו בתהליך סלילת דרכו מהסטודיו החיפאי אל הסצנה התל אביבית וכעת גם לתערוכה מוזיאלית ראשונה. בתערוכה "שומר הגן" נוי מציג ציורים שמאופיינים בשפה הכל כך ייחודית לו, כתמי צבע סוערים, בחירת פלטת צבעים מעניינת ויוצאת דופן, תיאור של סצנות יומיומיות לצד אוירה רומנטית ופיוטית שנמזגת על הכל.

עם התערוכה יושק השבוע גם ספר אמן גדול ומקיף. בהשקה תוכלו ליהנות מסיור מודרך עם נוי בתערוכה, מפגש בינו לבין אוריאל קון שכתב את אחד הטקסטים בספר, וכמובן כיבוד, הרמת כוסית ואוירה קיבוצית בערב קיץ חמים.

יום חמישי, 18.7 בשעה 18:30 . כרטיסים בקישור

פנומה לאבס, מתוך התערוכה "צבע", מוזיאון העיצוב חולון

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן