fbpx
חנה סהר, מתוך תערוכה במוזיאון תל אביב

צל. המלצות הסופ"ש 12-14.9

אתם יודעים שאנחנו מאמינים שאסור למוזות לשתוק דווקא עכשיו כשהתותחים רועמים ללא הפסק. ואכן מתוך ההלם והאלם של השבעה באוקטובר ואחריו עדיין נוצרת כאן אמנות מעולה ומשמעותית. אך האמנות הזו נושאת בתוכה את צילו של האירוע הטראומתי והמכונן – אירוע שממאן להסתיים. אל מול אוסף תערוכות כזה אנחנו יכולים רק לברך על קיומה של האמנות בחיינו כדי לתת נקודת מבט וזווית אחרת על הענן המאיים הזה שמרחף מעל ראשנו כבר יותר מדי זמן. אולי האמנות תהיה גם זו שתצביע על הדרך החוצה, אל האור.

במוזיאון נחום גוטמן יוצר אורי הולבן פנטזיה צבעונית על מפגש לא צפוי עם גיבור מלחמה; בגלריה בנימין תערוכה קבוצתית על אובדן השליטה הקולקטיבי והאישי; במוזיאון תל אביב תערוכת אוסף משובחת של עבודות שנוצרו בעקבות אירועי השנה האחרונה. ומעבר לים נוי ותמיר פותחים תערוכה בברלין.

שיהיה סופ"ש של אור ושלום,
ושיחזרו אלינו כולן וכולם בשלום.
שני ורנר וצוות Talking Art

מיכל בלייר, מתוך תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין, תל אביב

'אני לא רוצה לשכוח' תערוכה קבוצתית. אוצרת: מרי שק. עוזרת לאוצרת: ענת פלד
מה הכח שיש לאמנות אל מול זוועה וכאב? זוהי אולי אחת השאלות הגדולות של האמנות, בודאי החל מהמאה העשרים העקובה מדם. אל מול מלחמה וטרור, מה יואילו המכחול, הצבע והחומר? ועדיין אנו נוכחים שוב ושוב שגם ברגעים הקשים ביותר, בני אדם מתעקשים ליצור אמנות. כנראה שיש שם בכל זאת עוצמה וכח שדרושים לנו כדי לעבור זמנים קשים.
התערוכה החדשה שתפתח בתחילת שבוע הבא במוזיאון תל אביב מאגדת כמה מהאמניות והאמנים המוצלחים ביותר שפועלים בישראל כרגע, וכולם מציגים עבודות מהשנה האחרונה המנסות להתמודד בכליה של האמנות עם האסון האופף אותנו. האספנים היהודים-צרפתים מראווה וארתור אסבג מתעקשים להמשיך לרכוש יצירה ישראלית גם בעת הזו וכעת מציגים אותה כדי להביא נחמה, שיקוף ומזור.

בהשתתפות: שי אזולאי, אסנת בן דב, מתן בן כנען, יפעת בצלאל, יעל ברתנא, ציבי גבע, ניר הוד, אסף הינדן, מיכל הלפמן, גיא זגורסקי, רוני טהרלב, טגיסט יוסף רון, מרים כבסה, סיגלית לנדאו, מלאכי סגן-כהן, חנה סהר, יהודית סספורטס, עדי נס, ישראל קבלה, גבריאל קלזמר, מרב קמל וחליל בלבין, גדעון רובין, מיכל רובנר, ליהי תורג'מן
התערוכה תוצג החל מיום שלישי, 17.9, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב
פרטים נוספים באתר התערוכה

 

'מאונט קרייזי', תערוכת יחיד של אורי הולבן. אוצרת: מוניקה לביא
אמן ישראלי עם חיבה לרוחניות, צבעים עזים ונוסטלגיה אמריקאית, פוגש במהלך טיול בשווייץ לוחם ומטפס הרים ישראלי, ונוצרת ביניהם חברות מפתיעה שיכולה לקרות רק במסע בחו"ל. הסיפור הלא שגרתי הזה מקבל טוויסט אכזרי כאשר בשבעה באוקטובר, הלוחם – עידו "קרידו" רוזנטל – הלוחם הותיק ביותר בסיירת שלדג – קופץ מיוזמתו להגנה על ישובי העוטף, נהרג בהגנה על קיבוץ עלומים והופך לאחד מסמלי אותו יום נורא. כעת פותח האמן – אורי הולבן – תערוכה במוזיאון נחום גוטמן שחוגגת את המפגש הלא שגרתי בין השניים ומייצרת מעין קפסולה מרוכזת המשלבת בין המסע הפסטורלי, מדיטציה והתעוררות רוחנית לבין סמטאות עזה. יש פה שילובים מעוררי סחרחורת שיכולים להתקיים רק באמנותו של אורי הולבן וכנראה רק במציאות המשוגעת שהיא החיים (והמוות) בישראל.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.9, 20:00, מוזיאון נחום גוטמן, שמעון רוקח 21‎, תל אביב
אירוע פייסבוק

אובדן. שליטה. תערוכה קבוצתית: אוצר: ד"ר אלעד ירון
אמניות ואמני הגלריה השיתופית 'בנימין' מתכנסים לתערוכה קבוצתית הנוגעת באחת הנקודות הכואבות של התקופה האחרונה – התחושה הצורבת של אובדן השליטה שאוחזת בכולנו מאז אירועי השבעה באוקטובר ומה שהגיע אחריהם. העבודות בתערוכה מתייחסות לנושא בדרכים שונות ומעודנות – בין המציגות והמציגים רובי בקל מביט באבק שהצטבר בביתו בין סגרי הקורונה לימי המלחמה; מיכל בלייר מתייחסת לתאריך הלידה המשוער שלה שהוא גם תאריך פתיחת התערוכה; בוידאו מטלטל תרתי משמע, מוצגת האמנית שרית אכטנברג תלויה קשורה מהתקרה ומתנודדת כמטוטלת של שעון. ואולי עצם היצירה האמנותית היא נסיון להחזיר תחושת שליטה לחיים בעולם שנראה שהסתחרר מחוץ למסלולו.

בהשתתפות: אירית אברמוביץ, שרית אכטנברג, אפרת בואנה, מיכל בלייר, רובי בקל, עירית בראל בסן, ברנדון גאליס, נאוה ג'וי אוזן, עדי ט. הופמן, ענבל כהן חמו, אביב היילוייל ודינה לוי, יונתן לוי, שלומית ליוור, דורון פישביין ותמר שפר.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.9, 20:00, גלריה בנימין, שביל המרץ 5 קומה 3, תל אביב
אירוע פייסבוק

מעבר לים –
'האחים ישראל', תערוכה של נוי ותמיר
הצמד נוי ותמיר לא עוצר. אחרי שבילו את הקיץ ברזידנסי הנחשב 'בתניאן' בברלין, הם מציגים שם תערוכה שמורכבת מהמיקס הרגיל שלהם, המורכב מהומור פרוע, פוליטיקה רדיקלית וברק חומרי ורעיוני. נוי ותמיר יצרו מעין היסטוריה אלטרנטיבית של בעליו הקודמים של הבניין בו התקיים הרזדינסי – צמד אחים יהודים שנאלצו להימלט לאחר עליית הנאצים לשלטון ולנטוש את מפעל התאורה שלהם. זוג האמנים, שהיצירה והאקטיביזם שזורים אצלם ללא הפרד, לא ניצלו את הרזידנסי המפנק בחסות ארטיס למנוחה ואסקפיזם, אלא יצרו אלגוריה חזקה על האשליה של השקט והמהירות המבהילה שבה כוחות פוליטיים אפלים יכולים לעלות.

אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.9, 19:00, Künstlerhaus Bethanien, Kottbusser Str. 10/d, Berlin
פרטים נוספים באתר התערוכה

אורי הולבן, מתוך תערוכת יחיד במוזיאון נחום גוטמן. מידול דוד חקי

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן