fbpx
איגור רבליס (Klone), מתוך תערוכת יחיד בגלריה החדשה באצטדיון טדי, ירושלים

הנחמה שבמודרניזם. המלצות הסופ"ש 26-28.9

בשבועיים האחרונים התייחסנו בהמלצות לתערוכות שקשורות בדרך זו או אחרת למצב. הרשו לנו, דווקא עכשיו לקחת אתנחתא של אסקפיזם טהור ולעסוק בנושאים קלאסיים של האמנות המודרנית. המודרניזם של תחילת המאה ה-20 עסק בשאלות של צורה, משמעות ותוכן של האמנות החדשה, שאלות שהיום נראות מובנות מאליהן ואז היו רדיקליות ממש. כל אחת מתנועות ה"יזם" (ism) שאתם מכירים ייצגה שאלה מודרניסטית אחרת – אימפרסיוניזם, אקספרסיוניזם, מינימליזם, ריאליזם וכו'. תערוכות השבוע מציעות כל אחת פרשנות משלה לאחד מהזרמים האלה – כמובן עם טעם עכשווי.

בהקשר זה נרים לעצמנו קצת ונציין שהשנה הקורס "מפגש בין כוכבים" יעסוק אף הוא בזרמים האלה ובתנועות אחרות שהגיעו מארה"ב ושינו את האמנות העולמית. הקורס משלב הרצאות עם יונתן אולמן בנושאים שונים בתולדות האמנות ולאחריהן מפגש בסטודיו של אמנים עכשווים שמגיבים לנושא. פרטים נוספים בקישור הזה

בגלריה החדשה באצטדיון טדי תערוכת יחיד לאיגור רבליס הלא הוא Klone האגדי; בגלריה גורדון מזמין אותנו ידיד רובין לתפוס מחסה בצבע; בגלריה אחד העם 9 תערוכה קונספטואלית מאוד של ליאור תמים. ובפינת הבונוס שלנו תערוכת צילום מסקרנת בגלריה היפה בעין הוד.

שיהיה סופ"ש שקט של בשורות טובות ושיחזרו אלינו כולן וכולם בשלום. שני ורנר וצוות Talking Art

ליאור תמים, מתוך תערוכת יחיד בגלריה אחד העם 9, תל אביב

'הכמעט האוניברסלי', תערוכת יחיד של איגור רבליס (Klone). אוצרת: תמר גיספאן גרינברג

אנחנו נחסוך מכם את הנאום הרגיל שלנו בעקבות תערוכות של אמני רחוב שהפכו לאמני גלריות. כולם כבר יודעים את המקום החם בלב שיש לנו לגוורדיה הותיקה של אמני הרחוב בארץ ועל הגאווה אותה אנחנו חשים כשהם עולים מן הרחוב אל קירות המוסדות המרכזיים ביותר של עולם האמנות המקומי והעולמי. איגור רבליס, הלא הוא Klone הוא כבר לא גווארדיה ותיקה, הוא אצולה של ממש. ציוריו הרגישים של רבליס מעטרים רחובות רבים בארץ והמעבר שלו לקירות אלגנטיים יותר היה מתבקש וטבעי. בגלריה החדשה באצטדיון טדי בירושלים מציג רבליס דווקא קולאז' וידאו, מדובר ביצירה של ריאליזם עכשווי. אוסף של רגעים לכאורה בנאליים ואוניברסליים, אך החיבור שלהם יחד יוצר נקודת מבט ייחודית ומעוררת מחשבה.

באותו ערב יפתחו בגלריה גם תערוכות יחיד של גיא זגורסקי ושל נטע מוזס אירוע פתיחה: יום חמישי, 26.9, 19:00, הגלריה החדשה, סדנאות האמנים טדי, אצטדיון טדי (שער 22), ירושלים פרטים נוספים באתר התערוכה

'אני מסיים כשהשמש מסיימת', תערוכת יחיד של ידיד רובין אם היינו רופאים, כנראה שאחת התרופות הפופולריות שהיינו רושמים היתה צפיה בציורים של ידיד רובין. הציורים הדשנים ומלאי הצבע של רובין הם בדיוק מה שצריך ברגעים בהם הנפש לא במיטבה. הדרך שבה השתמש רובין בצבע – שכבות עבות של צבע בטהרתו ופאטרנים עליזים של משיכות מכחול ססגוניות – הופכות את הציורים שלו לסוג של מרחב מוגן אמנותי. בסגנונו המיוחד והמזוהה, רובין מציג סצינות פשוטות אבל אפקטיביות מאוד שמהדהדות זכרונות מחיים בקיבוץ בחיבור עם האדמה והטבע. טכניקת העבודה שלו מראה שלמד הרבה מהאימפרסיוניסטים, אפשר ממש לראות כאן את ואן גוך וסרה. אבל רובין לקח את הציור שלו כמה צעדים קדימה אל תוך העולם התזזיתי העכשווי. אז הנה קבלו מאיתנו מרשם – לכו בהקדם לתערוכה היפה הזו – שיפור בהרגשה מובטח.

באותו ערב תפתח בגלריה גם תערוכת יחיד של ידידיה הרשברג אירוע פתיחה: יום חמישי, 26.9, 19:00, גלריה גורדון, רחוב הזרם 5, תל אביב. פרטים נוספים באתר התערוכה

'עֲלִיָּה', תערוכת יחיד של ליאור תמים. אוצרת: דרורית גור אריה. אוצרת משנה: מיכל שביט

אין ספק כי תערוכתו החדשה של ליאור תמים בגלריה 'אחד העם 9' היא תערוכה "למתקדמים". תמים יוצר בגלריה מהלכים קונספטואליים מתוחכמים וחידתיים שנדרשת סבלנות והעמקה כדי לפצח אותם. המפתח לפיצוח נמצא כנראה בסאונד שמגיע תמיד מנקודות בלתי צפויות ומלווה את האובייקטים ונותן להם אולי פרשנות. אמנם גם התוספת הזו אינה ישירה וחד משמעית, אלא משאירה הרבה מקום לדמיון של הצופה/שומע. אם הציורים בתערוכתו של ידיד רובין בהמלצה הקודמת מזמינים אותנו לצלול לתוכם וכמעט מערסלים אותנו בצבע מנחם – כאן נדרשת מאיתנו הצופים הרבה יותר עבודה אינטלקטואלית כדי להגיע לעומקם של הדברים. אם תשאלו אותנו, כוחה של סצינת האמנות המקומי נמצא בעובדה שבאותו שבוע נפתחות שתי תערוכות משובחות אך שונות כל כך זו מזו. אירוע פתיחה: יום שישי, 27.9, 11:00, גלריה אחד העם 9, סמינר הקיבוצים, הכניסה מרחוב השחר 5, תל אביב.   אתר האמן

פינת הבונוס –

'האם השמש זרחה היום', תערוכה קבוצתית. אוצרת: צאלה קוטלר הדרי

מיכה קירשנר היה מהצלמים החשובים שפעלו בארץ וניתן כנראה להגיד שהיה מגדולי צלמי העיתונות, אם לא הגדול שבהם. קירשנר ידוע כמי שהכניס לתוך הצילום העיתונאי אלמנטים אמנותיים שלא ממש היו קיימים בו לפניו, וכך הוסיף רובד נוסף לפעולה העיתונאית. התערוכה המוצגת כעת בגלריה היפה לאמנות בעין הוד מציגה את תוצריהם של זוכי הפרס לצילום ע"ש מיכה קירשנר של החוג לצילום בבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה והיא מציגה את הקולות הצעירים שממשיכים את דרכו של הצלם-אמן החשוב הזה.

התערוכה מוצגת עד 7.12 בגלריה לאמנות עין הוד

שעות פתיחה: שני-שישי: 10:00-14:00, שבת: 10:00-16:00 פרטים נוספים באתר בתערוכה

ידיד רובין, מתוך תערוכת יחיד בגלריה גורדון, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

תגובה 1 בנושא “הנחמה שבמודרניזם. המלצות הסופ"ש 26-28.9

  1. שמואל רוזנבלום

    מיכה קירשנר ז"ל היה צלם מהחשובים שצמחו בארץ. עבודותיו, גם במוניטין, זכו להערכה רבה והיו אייקוניות. טוב וחשוב שקיימת תערוכה לזכרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן